Tuesday, July 26, 2011

nattliga drömmerier. målerier.

rachealanilyse
princelet-street_28
den sista bilden, den är bara så inspirerande. där vill jag nog bo.

jag kan inte sova. Som vanligt.
Min hjärna är vad man skulle kunna kalla en "natthjärna". Den är som en uggla.
Smart om natten.
vid 23.02 börjar hjulen snurra och produkten?
djupa tankar
filosfi
och höga drömmar.   Det är mycket för en hjärna att klara av, och det är som om den glömmer av att va trött

När jag inte kan sova,
målar jag självporträtt. Jag har en hel bok av dom snart.
och om någon var riktigt intresserad, hade jag kunnat sälja den.     dyrt.
då kommer den onda paniken komma smygandes, som från ett glatt moln (eller som från ett rosa sockervadd),
för,    jag vet inte vad jag ska göra av alla pengar.
jag kommer inte kunna sova. och
när jag inte kommer kunna sova,
kommer jag måla självporträtt. En hel bok kommer det bli.
Kajsas nattliga självporträtt 2, så skulle den heta.
                    och den onda cirkeln är född.

får väll skylla allt på min "natthjärna".

No comments:

Post a Comment