Monday, August 8, 2011

att lämna.

tumblr_llvw8v3s6s1qkxcjio1_500_large

Är i stort behov av en varm kram.
     intalar mig själv att det bara är 10 månader.
 

imorgon åker mitt flyg.
 det åker från landvetter till arlanda.
på tisdag åker det från arlanda till London.
från London till Chicago.
från Chicago till Wausau.
från Wausau till Port Edwards.
    sen är jag framme.


                   jag går runt i en tät dimma. Och allt känns så fruktansvärt overkligt.
                   någonstans i bakhuvudet, vet jag att det här är ett äventyr.
                   ett fruktansvärt stort äventyr.
                   ett fruktansvärt roligt äventyr.
                           men sen är jag rädd för
                   ett fruktansvärt äventyr.  samtidigt.
                   är ju även det ett äventyr.  och
                   äventyr är äventyr.
                   Dränker alla tankar i Bon Iver och Andrew Bird och bara åker.
                              för jag tror det blir bäst så.
                     tror att äventyr ska va precis, så.
                             och om det inte blir bäst så.
                    kommer det va ett äventyr,  ändå.  

   vilken löjligt dåligt litet text stycke det där blev.
nästan lika löjligt som libress spotify reklam. "ja klippte av mig håre".             

No comments:

Post a Comment