Wednesday, August 3, 2011

hur man mår, 5 dagar innan USA.

IMG_9819
IMG_9790

Jag har en sån blandad känsla i kroppen.
som om jag vore en drink, med 1000 ingredienser.
Tillredaren, bartendern, är riktigt dålig. Eller fruktansvärt bra. Man kan liksom inte bestämma sig för vilket.
Drinken smakar          allt.
den är god.
den är äcklig.
Försmaken är söt.
eftersmaken besk. (eller är det tvärtom?)
För varje ny klunk känner man en ny smak. Och man kan inte säga att
såhär
smakar den här drinken.

jag går av och an.
tänker att jag älskar Sverige.
att jag älskar USA.
tänker att jag aldrig mer kommer att få se mina vänner.
att det bara är 10 månader.
tänker att jag vill gå trean   nu.
att jag fan får åka till USA, var nöjd kajsa.
Jag känner allt. Och jag kan inte säga att
sähär
är min känsla inför USA.


och snart tror jag att jag drunknar, i min egen drink (dvs i mig själv.) gjord på mina känslor.
gjord på allt.

No comments:

Post a Comment