Sunday, October 2, 2011

ett inlägg fyllt med koffein.

USA 183
USA 507
USA 1242
USA 1116
USA 503
Det här blir alltså ett super awesome inlägg om ett super awesome ämne:
Kaffe. (främst tillägnat Lovis och alla andra nästa lika bra kaffedrickare.)

jag vill först och främst säga gällande detta ämne att:
kaffet smakar vatten här.
när det tunga buskapet var framfört kan jag fortsätta i en lite gladare ton.
KAFFE FAKTUM I USA:
- starbucks kaffe är gott.
- starbucks och alla starbucks kopior säljer inte bara kaffe, dom säljer troligen mer "kaffevarianter" (som jag brukar säga)än vanligt kaffe.
- Kaffe med creamer eller smak är helt fruktansvärt populärt här,
dom dricker vanlijkaffe, chokladkaffe, nötkaffe etc. etc.
- Coffecream smakerna vi har hemma: polkagris och mocha, hasselnöt, vanilj, choklad och kardemumma cookie.
- när man köper kaffe på Mcdonalds och säger att man vill ha mjölk i kaffet får man köpa en hel flaska mjölk extra. Det är grädde i kaffet som gäller på amerikanska donken.
-kaffe på amerikanska donken heter: McCafé.
- jag går runt med kaffe huvudvärk dagarna i ända för man kan inte köpa kaffe i skolan.
- att uttala kaffeorden (som jag brukar säga): latte och mocha på engelska är en aning komplicerat.

SÅ HÄR KÖPER MAN KAFFE PÅ TEX EN MACK:
(det är självtagning som gäller)
det står ca 15 stora karaffer med kaffe i affären.
först får man välja vilken creamer/mjölk man vill ha,
exempel på möjliga smaker: vanilj, irish coffe, hazelnut, grädde.
Sen häller man upp caffet.
man har då 15 olika kaffe smaker att välja på och mixa med.
så då tar man lite av varje som man är sugen på..TEX:
lite mandelkaffe, lite kanel kaffe och lite kardemumma kaffe.
hej svejs så har man en kaffe med en väldigt stor blandning av smaker.
det blir ofta väldigt gott, hur man än blandar.

nu tror jag,
att jag ska gå och ta mig en kopp kaffe.

1 comment:

  1. Det här var det vackraste jag läst i hela mitt vackra liv. <3

    ReplyDelete