Friday, December 2, 2011

Saker ur mitt vardagliga liv.



Så, jag lever vidare här (där, för er svenskar   ju) i USA.
Och jag måste säga att jag mår så jäkla bra.
att allt är så jäkla bra, vill inte åka hem   nästan.

Basket säsongen har börjat. Jag lägger volleyboll spandex shortsen på hyllan, klär mig i knälånga shorts och gigantiska skor för att så lära mig konsten
att spela basket. En vecka in i detta försök kan jag medge att det inte gått så bra, so far.
Men det är kul som sjutton, det ska jag säga er.

Bild 1: jag pluggar franska.
Bild 2: jag har skapat mig en "amerika't minnes box", i denna förvara jag biljetter, kvitton, broshyrer och sånt som får mig att minnas allt. Minnas mitt liv här.
Bild 3: Medans mina vänner i sverige beställer student mössor, beställer jag graduation gown o cap. Först tänkte jag att "åh jag vill också ta studenten" sen insåg jag att jag ju för sjutton gubbar får graduate o att det är löjligt svinigt och svinigt löjligt va mycket coolare det är.

Sen va jag på en koncert med The sound of Music kvinnans granddaughter. Hon sjöng med ett brass band och jag satt där ensam bland ett hav av grått hår. Det va fett.

No comments:

Post a Comment