Wednesday, October 26, 2011

SIX FLAGS.

USA 1602
USA 1700
USA 1636
USA 1642
USA 1630
USA 1540
USA 1534
USA 1518
USA 1672
USA 1693

Nej men updaterar jag min blogg?
 Jag är ledsen om jag orsakar dig en hjärtattack av chocken.

Vi åkte i alla fall till nöjesfältet Six Flags i Chicago, Illinois. Six Flags är kanske 3 gånger större än Liseberg och har ganska många fler och ganska mycket större attraktioner.
Min förvänting var att alla rollercoasters skulle va helt jätte galna, snabba och läskiga.
  Faktum var, dom va inte så läskiga.
Eftersom det är halloween tider så var hela nöjesfältet dekorerat med läskiga grejer.
Lite dödskallar där, lite avhuggna händer här, lite gravstenar och spindelnät här o var, blodrött vatten i varje fontän och utklädda spöken omkring vandrandes bland alla människor.
Var det kö?
  Jo det var det, cirka 2h till varje attraktion.
men fiffigt nog kunde man köpa något väldigt flashigt kallat "flash card/pass" vilket gjorde så man kunde gå före hela kön. Vi köpte det o märkte inte direkt av trängseln.
 jag finner mina norrländska gener och avslutar simpelt och gott med:
 jo vars, de va kul.

No comments:

Post a Comment